MONITORUL OFICIAL LOCAL

ALTE DOCUMENTE DE INTERES PUBLIC

Registrul privind înregistrarea refuzurilor de a semna / contrasemna / aviza actele administrative, precum și obiecţiile cu privire la legalitate.

* Documente emise de primărie care fac parte din categoria informațiilor publice.

It seems we can’t find what you’re looking for. Perhaps searching can help.

♦ Registrul pentru consemnarea comunicărilor, propunerilor, sugestiilor sau opiniilor cu privire la:

h) Documente neprevăzute la lit. a) – g) şi care, potrivit legii, fac obiectul aducerii la cunoştinţă publică

ANUNȚURI PUBLICE
(anunțuri imobiliare, somații publice, posturi vacante, documente care, potrivit legii, fac obiectul aducerii la cunoştinţă publică)

Centrul SOLVIT

Centrul SOLVIT Romania functioneaza in cadrul Ministerului Afacerilor Externe – Directia Armonizare Legislativa, aflat in coordonarea Agentului guvernamental pentru Curtea de Justitie a UE. Obiectivul acestuia este de a solutiona problemele concrete cu care se confrunta cetatenii romani sau companiile romanesti in relatia cu administratiile nationale din cadrul U.E. in legatura cu aplicarea incorecta a normelor legate de piata unica.

Prezentare reteaua SOLVIT

Declarații de avere și de interese

Transparența veniturilor salariale

Rapoarte și studii

Toate documentele de interes public

Indemnizatie pentru cresterea copilului

Concediul de creștere a copilului (CCC) în vârstă de până la doi ani poate fi acordat oricăruia dintre părinți, potrivit legislației în vigoare. În perioada de CCC, părintele beneficiar are dreptul la o sumă de bani pentru care e prevăzută de lege atât o limită minimă, cât și o limită maximă. În situații de excepție, beneficiarul poate să obțină bani și din alte surse în timpul CCC.

Legea dă dreptul atât mamei cât și tatălui să obțină concediul și banii aferenți pentru creșterea copilului în vârstă de până la doi ani (trei ani, pentru copilul cu handicap). Pentru asta, trebuie să fi realizat timp de cel puțin 12 luni venituri impozabile în ultimii doi ani anteriori datei nașterii copilului, conform Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 111/2010.

În afară de banii obţinuţi din salariiactivităţi independente, activităţi agricolesilvicultură şi piscicultură, cele 12 luni de venituri necesare anterior naşterii copilului pot fi constituite integral şi din perioade în care, de exemplu, solicitanţii au beneficiat de şomajconcediu medicalpensie de invaliditate sau concediu fără plată pentru creşterea copilului.

Important! Banii și concediul de creștere a copilului se cuvin pentru fiecare dintre nașteri, dacă părinții au mai mult de un copil.

În afară de condițiile de mai sus, părintele care vrea să intre în CCC trebuie să îndeplinească și următoarele condiții:

  • să fie cetățean român, străin sau apatrid (adică fără cetățenie);
  • domiciliul/reşedinţa să-i fie pe teritoriul României;
  • locuiește în România împreună cu copilul/copiii pentru care solicită drepturile şi se ocupă de creşterea şi îngrijirea acestuia/acestora.

Atenție! Nu se transferă de la un părinte la altul dreptul la CCC. Dacă ambele persoane din familie au dreptul la CCC, regula este că cel puțin o lună din perioada totală a CCC este alocată uneia dintre persoanele care nu a solicitat acest drept. Astfel că, dacă mama intră în concediul de creştere, tatăl trebuie să stea şi el în concediu, în locul mamei, cel puţin o lună.

Potrivit ordonanței, indemnizația lunară pentru creșterea copilului se stabilește în cuantum de 85% din media veniturilor nete realizate în ultimele 12 luni din ultimii doi ani anteriori datei naşterii copilului.

De la 1 ianuarie 2018, indemnizația lunară pentru creșterea copilului are o limită minimă de 1.250 de lei. Dacă anul trecut indemnizația minimă se calcula raportat la salariul minim, lucrurile s-au schimbat, mai nou. Acum, indemnizația minimă se raportează la valoarea indicelui social de referință, care este de 500 de lei.

Avem, așadar, o limită minimă și una maximă pentru banii de CCC:

  • un părinte trebuie să primească cel puțin 1.250 de lei în fiecare lună de CCC (dacă s-ar fi raportat la salariul minim, cum era înainte, minimul ar fi fost cu câteva sute de lei mai mare);
  • indiferent de cât de mari sunt veniturile ce le obține, un părinte nu poate primi mai mult de 8.500 de lei lunar.

Documente necesare

Pentru a beneficia în mod legal de concediul și indemnizația de creștere a copilului, părintele interesat trebuie să depună o cerere, conform OUG nr. 111/2010, însoțită de următoarele documente :

  • Adeverinta de venit eliberata de angajator Model adeverinta ;
  • Copie cere de suspendare a activitatii;
  • Decizie de suspendare a activitatii eliberata de angajator;
  • Copie act de identitate parinti
  • Copie certificat de naştere al copilului pentru care se solicită dreptul;
  • Copie certificat de casatorie;
  • Extras de cont;
  • Orice alte documente care să ateste îndeplinirea condiţiilor de eligibilitate.

Acestea se depun, potrivit ordonanței, la primăria comunei pe raza căreia solicitantul îşi are domiciliul sau reşedinţa.

Venituri realizate in timpul CCC

Regula e că cel care primește indemnizația de CCC nu poate să mai realizeze și alte venituri în perioada respectivă. Altfel, se va suspenda dreptul la bani (suspendare care va interveni în ziua imediat următoare). Totuși, OUG nr. 111/2010 a prevăzut și câteva excepții de la această regulă:

  • persoana primește diverse sume în baza legii, a contractului colectiv de muncă sau a contractului individual de muncă, acordate în perioada concediului pentru creşterea copilului, altele decât cele rezultate din desfăşurarea efectivă a unei activităţi în perioada de concediu
  • cel îndreptățit primeşte indemnizaţii în calitate de consilier local sau judeţean, indiferent de nivelul acestora;
  • beneficiarul realizează, în decursul unui an calendaristic, venituri supuse impozitului, prin desfăşurarea efectivă a unei activităţi în perioada de concediu, al căror nivel nu depăşeşte de trei ori cuantumul minim al indemnizaţiei.

În acest din urmă caz, părintele are voie să obţină venituri impozabile, fără să-i fie suspendată plata indemnizaţiei, dacă acestea nu depășesc într-un an calendaristic 3.750 de lei (1.250 lei x 3).

Venitul minim garantat

Familiile și persoanele singure, cetățeni români, au dreptul la un venit minim garantat ca formă de asistență socială. Venitul minim garantat se asigură prin acordarea ajutorului social lunar, în condițiile prevăzute de Legea nr. 416/2001.

ATENŢIE! De la 1 aprilie 2018 se va acorda venitul minim de incluziune, actuala lege privind venitul minim garantat urmând a fi abrogată. Mai multe detalii pe acest subiect puteţi citi aici.

Cine beneficiază de venitul minim garantat?

După cum am precizat anterior, beneficiarii sunt familiile şi persoanele singure. Potrivit legii, termenul de familie desemnează soțul și soția sau soțul, soția și copiii lor necăsătoriți, aflați în întreținerea acestora, care locuiesc și gospodăresc împreună.

De asemenea, se consideră familie și persoana care locuiește și gospodărește împreună cu copiii aflați în întreținerea sa și care se află în una dintre următoarele situații:

  • este necăsătorită;
  • este văduvă;
  • este divorțată;
  • al cărei soț/soție este declarat/declarată dispărut/dispărută prin hotărâre judecătorească;
  • nu a împlinit vârsta de 18 ani și se află în una dintre situațiile prevăzute de mai sus.

Se consideră familie și frații fără copii, care gospodăresc împreună și care nu au domiciliul sau reședința comună cu părinții.

Totodată, reţinem că se asimilează termenului familie bărbatul și femeia necăsătoriți, cu copiii lor și ai fiecăruia dintre ei, aflați în întreținerea acestora, care locuiesc și gospodăresc împreună.

Prin termenul copil se înțelege copilul provenit din căsătoria soților, copilul unuia dintre soți, copilul adoptat, precum și copilul dat în plasament familiei sau persoanei ori pentru care s-a instituit tutela sau curatela.

Prin termenul persoană singură se înțelege persoana care a împlinit vârsta de 18 ani, care locuiește singură și nu se mai află în întreținerea părinților.

Beneficiază de venitul minim garantat și familiile sau persoanele singure, cetățeni ai altor state sau apatrizi, care au reședința sau, după caz, domiciliul în România, în condițiile legislației române.

Legea nr. 416/2001 mai stabileşte că:

  • au dreptul la venitul minim garantat și soții despărțiți în fapt, dacă ancheta socială atestă situația existentă și justifică acordarea acestuia.
  • beneficiază de aceste reglementări și persoanele fără domiciliu sau reședință și fără locuință, aflate în situație de nevoie, pe baza declarației pe propria răspundere că nu au solicitat ajutorul social de la alte primării. Persoanele fără locuință beneficiază de ajutor social numai pe perioada în care se află în evidența serviciilor publice de asistență socială din cadrul unităților administrativ-teritoriale în care trăiesc.

Nivelul venitului minim garantat

Nivelul lunar al venitului minim garantat se raportează la indicatorul social de referință (ISR). Ţinând cont de faptul că valoarea ISR a rămas neschimbată şi pentru acest an (500 lei), rezultă că în 2017 nivelul venitului minim garantat este următorul:

  • 141,5 lei (0,283 ISR) pentru persoana singură;
  • 255 lei (0,510 ISR) pentru familiile formate din 2 persoane;
  • 357 lei (0,714 ISR) pentru familiile formate din 3 persoane;
  • 442 lei (0,884 ISR) pentru familiile formate din 4 persoane;
  • 527 lei (1,054 ISR) pentru familiile formate din 5 persoane;
  • 36,5 lei (0,073 ISR) pentru fiecare altă persoană peste numărul de 5 persoane, care face parte din familie.Acte necesare:  
    • Actele de identitate ale solicitantului şi ale membrilor familiei;
    • Livretul de familie;
    • Certificatele de naştere ale copiilor sub 14 ani;
    • Certificatul de căsătorie/Hotărâre de divorţ/Acte de deces;
    • Adeverinţă eliberată de AJOFM;
    • Adeverinţă de elev sau student;
    • Talon orice tip de pensie;
    • Talon de şomaj ;
    • Talon de orice tip de indemnizaţie;
    • Adeverinta de venit eliberata de Administraţia Financiară pentru persoanele peste 18 ani;
    • Certificat de invaliditate/persoană cu handicap;
    • Acte de studii;
    • Act medical din care să reiasă starea de sănătate ( apt pentru prestarea unei munci de interes local ). În cazul unei persoane declarată inaptă de muncă, se solicită un certificat eliberat de Comisia de Expertiză a Capacităţii de Muncă;
    • Cerere tip; Descarca aici
    • Dosar cu sina.

Alocatia pentru susținerea familiei

Alocaţia pentru susţinerea familiei este o formă de sprijin pentru familiile cu venituri reduse care au în creștere și îngrijire copii în vârstă de până la 18 ani. Vă prezentăm în continuare valorile acesteia pentru anul 2018, precum şi prevederile legale referitoare la beneficiari şi modalitatea de acordare, astfel cum sunt reglementate prin Legea nr. 277/2010.

De reţinut că acordarea alocației are drept scop completarea veniturilor familiilor în vederea asigurării unor condiții mai bune pentru creșterea, îngrijirea și educarea copiilor, precum și stimularea frecventării de către copiii de vârstă școlară, aflați în îngrijirea familiilor cu venituri reduse, a cursurilor unei forme de învățământ.

Beneficiari

Beneficiază de această alocație familia formată din soț, soție și copiii aflați în întreținerea acestora, care locuiesc împreună (familie).

Beneficiază de alocație și familia formată din persoana singură* și copiii aflați în întreținerea acesteia și care locuiesc împreună cu aceasta (familie monoparentală).

ATENŢIE! Se consideră familie și bărbatul și femeia necăsătoriți, cu copiii lor și ai fiecăruia dintre ei, care locuiesc și gospodăresc împreună, dacă aceasta se consemnează în ancheta socială.

*Prin persoană singură se înțelege persoana care se află în una dintre următoarele situații:

  • este necăsătorită;
  • este văduvă;
  • este divorțată;
  • are soțul/soția declarat/declarată dispărut/dispărută prin hotărâre judecătorească;
  • are soțul/soția arestat/arestată preventiv pe o perioadă mai mare de 30 de zile sau execută o pedeapsă privativă de libertate și nu participă la întreținerea copiilor;
  • nu a împlinit vârsta de 18 ani și se află în una dintre situațiile de mai sus;
  • a fost numită tutore sau i s-au încredințat ori i s-au dat în plasament unul sau mai mulți copii și se află în una dintre situațiile următoare: necăsătorită, văduvă, divorţată.

Sunt considerați ca făcând parte din familie şi copiii încredințați în vederea adopției, cei aflați în plasament la o persoană sau familie ori pentru care s-a instituit tutela, potrivit legii.

Asistentul maternal profesionist beneficiază de alocație doar pentru copiii săi, luându-se în considerare la stabilirea dreptului toate veniturile realizate de membrii familiei, cu excepția celor provenite din alocațiile de plasament și alte sume acordate asistentului maternal pentru acoperirea cheltuielilor lunare, în condițiile legii.

Cuantumul alocaţiei pentru susţinerea familiei, în 2018

Cuantumul alocaţiei pentru susţinerea familiei este raportat la valoarea indicatorului social de referinţă (500 lei) şi depinde de tipul familiei, venitul mediu lunar pe membru de familie şi numărul copiilor în întreţinere, după cum urmează:

1.1. Familie cu venit net mediu lunar pe membru de până la 200 lei (0,40 ISR) inclusiv:

  • 82 lei (0,164 ISR) pentru familia cu un copil;
  • 164 lei (0,328 ISR) pentru familia cu 2 copii;
  • 246 lei (0,492 ISR) pentru familia cu 3 copii;
  • 328 lei (0,656 ISR) pentru familia cu 4 copii și mai mulți.

1. 2. Familie monoparentală cu venit net mediu lunar pe membru de până la 200 lei (0,40 ISR) inclusiv:

  • 107 lei (0,214 ISR) pentru familia cu un copil;
  • 214 lei (0,428 ISR) pentru familia cu 2 copii;
  • 321 lei (0,642 ISR) pentru familia cu 3 copii;
  • 428 (0,856 ISR) pentru familia cu 4 copii și mai mulți.

2. 1. Familie cu venit net mediu lunar pe membru între 200 şi 530 lei (0,40 – 1.06 ISR):

  • 75 lei (0,15 ISR) pentru familia cu un copil;
  • 150 lei (0,3 ISR) pentru familia cu 2 copii;
  • 225 lei (0,45 ISR) pentru familia cu 3 copii;
  • 300 lei (0,6 ISR) pentru familia cu 4 copii și mai mulți.

2. 2. Familie monoparentală cu venit net mediu lunar pe membru între 200 şi 530 lei (0,40 – 1.06 ISR):

  • 102 lei (0,204 ISR) pentru familia cu un copil;
  • 2014 lei (0,408 ISR) pentru familia cu 2 copii;
  • 306 lei (0,612 ISR) pentru familia cu 3 copii;
  • 408 lei (0,816 ISR) pentru familia cu 4 copii și mai mulți.

Acordarea alocaţiei pentru susţinerea familiei

Familiile care au în întreținere copii de vârstă școlară, beneficiază de alocație în condițiile în care copiii frecventează fără întrerupere cursurile unei forme de învățământ organizate potrivit legii, cu excepția celor care le întrerup din motive medicale, și nu înregistrează absențe nemotivate în cursul unui semestru care să conducă la scăderea sub 8 a notei la purtare.

Pentru familiile care au în întreținere copii de vârstă școlară cu handicap grav sau accentuat și care nu frecventează o formă de învățământ organizată în condițiile legii, alocația se acordă cu condiția prezentării certificatului de încadrare într-un grad de handicap.

         Acte necesare:

  • Copie acte de identitate, pentru toti membrii familiei cu varste peste 14 ani;
  • Copie certificate de nastere, pentru toti membrii familiei;
  • Copie certificat de casatorie, copie livret de familie, copie certificat grad de handicap (dupa caza);
  • Adeverinta de salariu (venit net) / Cupon de pensie / Cupon de somaj / Alte indemnizatii;
  • Adeverinta eliberata de Administratia Financiara;
  • Cupon alocatie de stat sau extras de cont;
  • Adeverinta de elev in care sa fie specificate nota la purtare si daca elevul are absente;
  • Cerere tip completata personal;Descarca aici
  • Dosar cu sina.

ATENŢIE! În vederea verificării îndeplinirii de către solicitant a condițiilor de acordare a alocației, primarul dispune, în mod obligatoriu, evaluarea socioeconomică a familiei, prin anchetă socială. Aceasta se efectuează, în termen de maximum 15 zile lucrătoare de la data înregistrării cererii, de către personalul serviciului public de asistență socială din subordinea consiliului local sau, după caz, de către personalul din compartimentul cu atribuții în domeniul protecției sociale din aparatul de specialitate al primarului.

Ajutor pentru încălzirea locuinței

        Începând cu data de 15.10.2018 se pot depune cereri pentru acordarea ajutorului pentru încălzirea locuinţei la sediul Primăriei Băiţa.
Intervalul de venituri pentru încălzirea locuinţei este :
       Acte necesare:
– Cerere şi declaraţie pe propria răspundere pentru acordarea ajutorului pentru încălzirea locuinţe , tip de la primărie Descarca aici;
– Acte de identitate ale membrilor familiei:
– Copie carte de identitate/ buletin de identitate;
– Copie certificat de naştere (pentru copiii până la 14 ani);
– Documente din care sa reiasă veniturile membrilor familiei:
     – adeverinţă de venit de la administraţia financiară Deva pentru persoanele majore;
– Adeverinţă de salariu/venituri nete eliberate de angajatori;
– Cupoane de pensie, cupoane de alocaţii, mandate de plată ale unor drepturi sociale sau decizii/dispoziţii de acordare a lor, etc;
– Dosar plic.

Intervalul de venituri pentru încălzirea locuinţei este :
Venit net lunar/membru familie  Cuantum lunar (lei)
Pana la 155 lei                                54
155,1 ÷ 210                                     48
210,1 ÷ 260                                     44
260,1 ÷ 310                                     39
310,1 ÷ 355                                     34
355,1 ÷ 425                                     30
425,1 ÷ 480                                     26
480,1 ÷ 540                                     20
540,1 ÷ 615                                     16